tisdag 30 augusti 2011

Säsongen är slut!


Jaha då var säsongen slut för Roedeers del gällande seniorer.
Kort sammanfattning blir att vi spelade mycket bra på vårsäsongen men efter uppehållet så blev alla bortfall i truppen för svåra och vi kom trea i serien bara en poäng från vinnarna.
Nu ska vi slicka såren och sätta oss ner och utvärdera året och komma tillbaka ännu starkare. Som det känns idag kommer vi inte ansöka om att spela i Superserien (detta är inte mitt beslut att göra, vill bara förtydliga det). Som känslan är nu så ska vi bygga upp ett lag som är ännu starkare och gå igenom div 1 mycket bättre och helst obesegrade.

Sista matchen mot Arlanda B var en bra genomförd match av killarna på planen. Efter haveriet mot Uppsala helgen innan så var i alla fall jag rädd för att det skulle bli en till dålig match. Men jag hade fel och det är jag glad för. 
När jag kom till Arosvallen på matchdagen så visste jag att ytterligare en spelare skulle vara borta men när jag ser ännu en oombytt så blev jag lite kall om ryggen. Men det visade sig att sex spelare hade tillkommit så det var i alla fall 19 dressade. 
Matchen genomfördes väl och vi kunde vinna den med 14-8.

En sekvens i matchen måste jag skriva om. 
Arlanda hade precis reducerat till 14-8 och kickar iväg bollen. Vår returnkille fångar bollen och springer hela vägen ner för en TD! Domaren kastar en flagga. Det visar sig att bakdomaren har sprungit på sidlinjen och tycker att en av Roedeers coacher springer för nära sidlinjen så han springer på honom och ger oss en sidlinjeregelbrott. Detta får de till att den är "live" och dömer bort TD! Många upprörda känslor från Roedeers sida. Dels upplever de att domaren medvetet springer på coachen, dels att de inte kan döma bort TD eftersom de inte påverkade spelet.
Domarna står på sig och dömer bort TD. Vad jag förstår så gjorde de fel! Det ska dömas som en "dödboll flagga" och då ska straffet mätas ut på kickofffen. 
Lyckligtvis så blev inte detta avgörande utan vi kunde vinna med 14-8.
Tyvärr kom inte detta med på filmen utan inzoomningen sker precis innan domaren springer på coachen. Ni kan själva titta på detta, det är i slutet av Q4 här.
Hela matchen och statistiken kommer upp här.

2 kommentarer:

  1. Nog blev det lite fel på kickoffreturen alltid för domarna. Kan som coach på andra sidlinjen säga att det är skönt att det inte avgjorde matchen. Visst hade jag gärna vunnit den men inte på ett sånt sätt.

    SvaraRadera
  2. Kul att höra även från motståndarcoachen, starkt gjort!

    SvaraRadera