lördag 13 augusti 2011

Energiladdning

När det är flyt och mycket fungerar i klubben så får jag energiladdning. Jag känner mig full av energi och varje sak jag gör får jag mer energi av. Dessa stunder är viktiga och det gäller att ha det i minnet när det kommer tyngre stunder, för det gör det!
Just nu så flyter mycket på och det känns fantastiskt att vi har fått Arosvallen. Det är faktiskt andra året vi är på "vallen" men det känns bara bättre och bättre.
Som jag har skrivit tidigare så har vi fått en matchklocka med tillhörande 25/40 sekunders klockor av kommunen och jag känner vid varje match vilket otroligt lyft det har blivit för oss!


Igår, fredags, hade U-19 "bortamatch" mot Örebro, men eftersom de inte kunde ordna någon plan med belysning så fick det bli på Arosvallen. Det blev en mycket jämn match där Roedeers gick vinnande ur striden med 20-28.
Det som kändes roligt var att det ställde upp så mycket folk som ville hjälpa till! Det värmer en sportchefs hjärta.
Vi behöver nuförtiden 4 stycken som sitter uppe i TV-tornet, en som filmar, en som är speaker och sköter musiken, en som håller i matchklockan och en som sköter 25/40 sekunders klockan.

Jag brukar vara en av dessa men till denna match fick jag lov att hoppa in som domare!
Förutom dessa fyra så är det flera stycken som står i kiosken och sköter grillen, en eller två som "dukar" upp planen, medicinsk ansvarig, alla coacher och lagledare och så klart domarna. Det blir en hel del...

Nu på söndag är det en heldag på Arosvallen, det kommer vara tre matcher.
11.00 möter U-15 Arlanda
14.00 möter U-17 Arlanda
17.00 möter seniorerna Gävle
Jag tänkte vara där hela tiden och jobba i TV-tornet och jag har redan fått klart med de flesta av de andra tre som behövs där uppe!
Det som också ger energi är när jag får höra från spelarna hur mycket de uppskattar det jag filmar och redigerar och lägger ut på nätet, kolla här. Så imorgon tänker jag filma alla tre matcher!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar